Green Tea

Doa supaya di Rindui



8 Feb 2015 - Hai readers, pernah tak korang suka kat seseorang sgt-sgt tapi takut nak luah? ataupun cinta tak berbalas/ cinta bertepuk sebelah tgn? ataupun jugak rindu sgt kat sesorg dari kejauhan? Tak tau nak buat mcm mana.. Ingat, jgn nak sesekali pergi bomoh-bomoh , nasi kangkang or segala mcm ilmu hitam utk mendapat cinta kita tu. Syirik hukumnya. Kita boleh mengamalkan ayat-ayat dlm al-Quran, memohon dengan cara yg betul. Dyan nak kongsikan ayat supaya kita dirindui oleh seseorang yg kita suka. 

Surah Ali Imran Ayat 31 
(Qul in kuntum tuhibbunAllah fattabi'uni yuhbibkumulLah wa yaghfir lakum zunubakum waallahu ghafu-run rahiim)

Maksud Katakanlah (wahai Muhammad) "jika benar kamu mengasihi Allah maka ikutlah daku, nescaya Allah mengasihi kamu serta mengampunkan dosa-dosa kamu. Dan (ingatlah), Allah Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani

Surah Thaaha Ayat 39 
(Wa-alqaytu Alayka Mahabbatan Minnii Walitushna Alaa Ainii)

Maksud : Dan aku telah melimpahkan kepadamu kasih sayang yang datang dariku, dan supaya kamu diasuh di bawah pengawasanku.

Cara Mengamalkannya
i) Bayangkan wajah seseorg yg kita suka dan Baca ayat 31,surah Ali Imran dan niatkan dlm hati, "Rindulah (nama seseorg) pada aku". Baca diawal pagi sbyk 7x.

ii) Baca ayat 39, surah Thaaha dlm hati bila berhadapan dengan si dia sambil memandang mata si dia.

***Utk amalkan ayat tu, solat mestilah dijaga.. Bacalah sepenuh hati dan yakin kpd Allah. Diingatkan jgn digunakan utk tujuan tak baik atau sekadar suka-suka nak try..Tak baik.. Semoga bermanfaat.. 

7 comments:

Mad Parihh said...

nice sharing :) nak dirindui oleh sape la agak nye erk . hehee

zaza zehra said...

heheh..pernah2.. :D

ujie othman said...

jampi pengasih..hehee

Siti Rohayu Ayu said...

orang jengka ye? sis orang temerloh hehe.. thanks singgah blog sis :)

AllAboutLife said...

Saya pernah dan sampai sekarang amalkan ayat kul in kuntum tu..semasa krisis rumah tangga. Betul..kena yakin dan istiqamah buat. Ada kesan walau kita payah nak nampak. :)

www.cikguzack.com

Bluehoney Ena said...

Slm kenal.. nice sharing..
Done follow.. hit me back yea.. :)

Anak Si Tukang Jahit said...

perkongsian yg menarik :)
jemput singgah sini..


baru sj mula berblog
blogfarok.blogspot.com