Green Tea

Pendaratan di Bulan adalah Penipuan



12 April 2013 - Teori pendaratan bulan oleh kerajaan AS sebenarnya suatu tipu helah. Kenapa aku cakap macam ni, hasil pembacaan aku sebelum banyak membuktikan pendaratan manusia dibulan adalah penipuan. Untuk sampai ke angkasa boleh kita percaya, tapi untuk sampai ke bulan tu sangat mustahil..10 bukti teori penipuan NASA:

1. Kibaran Bendera
Tiada udara di atmosfera bulan, oleh itu tiada angin dan teramat lah  mustahil untuk bendera berkibar di bulan.

2. Kurang kesan kawah
Semasa kapal angkasa mendarat sepatutnya akan meninggalkan kesan kawah letupan kerana di permukaan bulan hanya diselaputi debu lunar halus .Tetapi tiada kesan semasa pendaratan seolah-olah menunjukkan modul hanya diletakkan di situ.

3. Sumber cahaya seperti di set filem
Di bulan hanya ada satu sumber cahaya iaitu Matahari dan  bayang-bayang harus selari dengan satu sama lain.Video dan gambar jelas menunjukkan bahawa bayang-bayang jatuh dalam arah yang berbeza dengan sudut 45 darjah.

4. Sinaran van allen belt
Dalam usaha untuk ke bulan, angkasawan terpaksa melalui Van Allen radiasi.Tahap radiasi yang tinggi boleh membakar kulit dan amat mustahil untuk manusia hidup melepasi radiasi tersebut walaupun kapal angkasa mempunyai lapisan salutan aluminium dalaman dan luaran.

5. Objek yang meragukan
Dari pantulan cermin helmet oksigen angkasawan, kita boleh lihat ada objek tergantung disudut atas. Kebiasanya objek tersebut ditemui di studio filem. Mustahil ada sesuatu yang digantung pada pertengahan udara kerana dibulan kekurangan udara.

6. Graviti dibulan
Angkasawan kelihatan bergerak dan berjalan dalam graviti bumi di bulan.Sekiranya dibulan sama seperti graviti dibumi mustahil angkasawan dapat melompat tinggi. Kabel dan wayar tersembunyi sebenarnya memberi kesan ketinggian tambahan walaupun kelihatan samar-samar.

7. Kekurangan bintang
Tiada awan di bulan, sepatutnya bintang jelas boleh dilihat dgn ketara serta lebih cerah daripada dilihat dari bumi. Bagaimana pun tiada langsung bintang diruang angkasa.

8. Batu "C"
Huruf C pada batu amat mustahil ia  kejadian semulajadi. Huruf C seolah-olah ditulis dan ditanda oleh seseorang. Begitu juga bayang-bayang yang kelihatan agak meragukan.

9. Garisan silang
Selalunya pada kamera akan ada garisan silang untuk memudahkan kita memfokuskan sesuatu. Begitu juga kamera yang digunakan angkasawan. Mereka menggunakan kamera seperti itu supaya dapat me"match'' kan garisan silang untuk menjadikan gambar berada dalam skala supaya tidak menampakkan kawasan sebenar.

10. Latarbelakang sama
Kedua-dua gambar dari misi Apollo 15 yang ditunjukkan di atas jelas mempunyai latar belakang yang sama walaupun kedua-dua gambar telah diambil dalam posisi yang berlainan dengan jarak begitu jauh.

# Adakah pendaratan dibulan benar-benar berlaku?? Entah lah

4 comments:

fatin aziz said...

wow nice info..
bila tngok teliti ada betulnya jugak.

Berminat dengan pearl & silver??
Dapatkan segera!!!
Pelbagai warna dan design menanti anda.
Bukan pearl air tawar atau air masin tetapi ini pearl swarovski dari Austria yang tidak berkarat.

Silver bukan sebarang sebarang silver.
Ini silver 925 yang tidak akan berkarat.
Untuk makluman yang lebih lanjut boleh ke page Pearl & Silver Collection..
https://www.facebook.com/FaPearlSilverCollection

Unknown said...

memang betul pun banyak penipuan yang orang diorang ni dah buat..semua tu buat kat dalam studio je..

Rumpai Laut Sabah, Harga Terendah! Khasiat Luarbiasa!!

Nikita Kimistri said...

asslm wbt.

nice info. smmgnya keje diorg (tmasuk yahudi) adalah utk 'mperbodohkn' 1 dunia. tp sbnrnya mrk mperbodohkn diri sndiri... huhu. nway thanks for visiting my humble blog. jgn lupa follow, ok ;)

The Expatriate's Wife
natashanordin.blogspot.com

Anonymous said...

i like this ebtry so much :)