Green Tea

Doa Melepasi Sekatan Roadblock



28 Ogos 2016 - Salam kpd pembaca yg mengunjungi blog dyan.. Entri kali ni adalah merupakan amalan doa yg boleh digunakan ketika kita dalam kesusahan, "Doa utk melepasi sekatan roadblock".. Mungkin agak unik entri kali ni, tapi niat dihati tak lain tak bukan utk berkongsi ilmu dgn kwn-kwn yg memerlukan. 

Pernah tak anda rasa panik bila berhadapan dengan roadblock? Kadang-kadang ada beberapa perkara yg buat kita panik, sama kita lupa membawa lesen/ic , lupa utk menampal sticker 'P', tiada lesen dan sebagainya.. kalau kita bawa motor mungkin kita boleh patah balik kan, tapi kalau kita bawa kereta, susah la sikit.. 

Sesungguhnya Allah tu kan maha pemberi pertolongan, so jangan takut dan jangan panik.. Amalkan doa ni, inshaa Allah anda dapat melepasi sekatan roadblock tu walaupun anda ada membuat kesalahan..


Surah Yassin Ayat 9 


(Wa ja'alna mim baini aidihim saddaw wa min kholfihim saddan fa agsyaina hum fa hum la yubsiruun) 

Maksud : Dan Kami (adakan)dihadapan mereka dinding dan dibelakang mereka dinding (pula). Dan Kami tutup (mata) mereka sehingga tidak dapat melihat



Cara Mengamalkannya
i) Bila sudah hampir dengan sekatan roadblock, Baca Bismillah dan Bacalah ayat 9, surah Yassin sebanyak 3x.

ii) Dan hembus kearah jpj/polis (hembus sekadar shj).

***Utk amalkan ayat itu, solat mestilah dijaga.. Bacalah sepenuh hati dan yakin kpd Allah. Diingatkan jgn digunakan utk tujuan tak baik atau sekadar suka-suka nak try.. Semoga bermanfaat.. 

No comments: