Green Tea

Nama Unik Anak Artis Malaysia



31 Ogos 2015 - Salam. Pening kepala aku menaip nama anak - anak artis tempatan kita ni demi menyudahkan entri. Mana taknya, terlalu unik dan tak terjangkau dek akal. Apa yg aku tgk, artis kita ni seolah-olah berlumba-lumba mengisi nama anak mereka dgn nama dan ejaan lain daripada yg lain. Byk lagi sbnrnya koleksi nama anak artis yg unik tapi aku senaraikan 20 sahaja. 
  
No.
NAMA ARTIS
NAMA ANAK
1.
Ac Mizal & Emylia Rosnaida
Muhammad Reeve Damien & Fea Eryssa
2.
Aeril Zafrel & Wawa Zainal
Ahmad Fakharuddin Attar & Hayla Maghfirahtul Adzkiyaa
3.
Anne Ngasri
Muhammad Warits
4.
Azhar Sulaiman
Kasih Leia Ixora , Andika Rees Pahamin & Kasih Iris Leona
5.
Bront Palare
Ibnu Iqbal Socrates , Ibnu Iqbal Dylan & Ibnu Iqbal Rumi
6.
Datuk Jins Shamsuddin
Putera Hang Jebat & Putera Hang Nadim
7.
Eizlan Yusof
Vie Zaara
8.
Fauziah Latiff
Jeffrey Joaqium Indot & Jeremy Jay Indot
9.
Jamal Abdillah
Osama Yamani
10.
Linda Rafar
Rezaril Keiflin & Rezaimen Keiflin
11.
Mawi & Ekin
Cahaya Malaika
12.
Que Haidar
Tengku Cleopatra Haidar
13.
Rita Rudaini
Airit Rayyan Rizqin dan Airit Rafqa Arjuna
14.
Rohana Jalil
Rosella Rosell , Shakira Edora & Syakila Nisha
15.
Sari Yanti
Barr Al Aliy
16.
Siti Nordiana & Faizal Yusof
Muhamad Rayyan Nakhaie
17.
Vanida Imran & Rashidi Ishak
Mikhail Imran & Maryam Rashika
18.
Wardina Safiyya
Amna Nafeesa & Azra Sareera
19.
Yatt Hamzah
Suci Hanania Malika
20.
Zainal Abidin
Mikhail & Timur

Tujuan artis kita letak nama macam tu mungkin mereka tak nak nama anak mereka sama dgn nama anak org lain. Adat lah tu. Sama jugak mcm baju, setiap artis mesti ada designer sendiri utk mengelakkan baju mereka sama dgn baju org lain. Apa pun bila korang dh ada anak sendiri nnt isi lah nama yg membawa maksud yg baik dan mudah disebut serta ditulis. Sbb nama ni akan kekal sampai hari kiamat tau. Itu sahaja. Terima kasih krn sud membaca :)

7 comments:

L.i.F.e as F.a.r.a.N.i.n.a~ said...

Amboi namanye..hehe

follow me ya! Tq

zulhilmitempoyak said...

perghhhhhhh.... macam uniknya Malaysia.

Eintan Nurfuzie said...

hihi.. tp cik en suka nama yg ringkas

yanie yusuf said...

WAH NAMA DIORANG..

SALAM BLOGWALKING : WWW.YANIEYUSUF.COM

Mummy Julia said...

ehhh Bront Palare dah kawin.. hadoii baru tau.. semua nama-nama tu unik tp kalo membei maksud yg baik apasalahnya kannnnnn...

Miss said...

Tambahan lagi satu nama anak artis. Fynn Jamal, hehe

Bakti Arjuna Fitri. Nice name ;)

Kisah Nenot said...

terbelit lidah nk membaca nama dieorg ....hahaha. tabah jela nama cikgu nk panggil nama ank murid :)